Thursday 22 March 2012

Coffee Time!!

Sambil-sambil baca topik pantang larang orang bersalin ni, sempat jugak kunyah chocolate Kit Kat.. hahaha.. hmmm banyak jugak pantang larang ni ye??? Rasa nya cam semua tak boleh makan? Then apa yang boleh kita makan?

Hmmm.. tapi kalau boleh cepat kurus makan makanan orang-orang berpantang ni.. tapi ada sesetengah orang cakap... kalao "Breast-Feeding" pun boleh turun jugak berat badan..

Selama aku mengandung ni, Alhamdunillah, takde alahan atau "morning sickness"! Cuma yelah dah sarat ni, berat sikit nak berjalan dan cepat lelah.. Nasib baik suami amat memahami.. hehehe.. kena sesetengah lelaki / suami..agaknye dah buat bodoh agaknye.. hahaha.. Kata orang makin sarat ni pun nanti kaki mula membengkak..tu pun aku cukup bersyukur kerana tak mengalami kaki bengkak.. cuma yelah water retention tapi di bahagian tangan dan jari-jemari.. Alhamdunillah..

Yang pelik tu, dalam keadaan memboyot ni ada jugak orang yang cakap aku lost weight?? hmmm.. tak nampak ke perut tengah memboyot ni.. namun kata suami ku, badan ku tetap sama dan muka ku pun tidak menunjukkan sebarang kenaikkan. Yang naik cuma perut ajer.. hahahaha..

Namun cubaan mengandung ni tak kurang hebatnya...namun aku bersyukur suami ku sentiasa bersamaku..jadi sikit pun aku tak rasa keseorangan..

No comments:

Post a Comment